Profileren naar een sterk merk
In 5 stappen naar een ijzersterke positionering

Vind je het lastig om je te onderscheiden tussen alle andere zelfstandige professionals? Weet je dat je meer zou moeten opvallen maar weet je niet zo goed hoe je dit moet doen? Merk je dat ‘anderen’ makkelijker klanten aantrekken omdat ze online veel beter zichtbaar zijn? Zou jij willen leren hoe dat moet maar heb je geen idee waar te beginnen?
Je leert het tijdens de leergang Profileren naar een sterk merk. Tijdens deze leergang krijg je inzicht in wat jouw bedrijf uniek maakt. Wat jouw bedrijf bestaansrecht geeft en waarmee en hoe je je écht van concurrenten kunt onderscheiden.
Tijdens de leergang behandelen we vijf essentiële stappen in profilering en positionering:
-
kernwaarden (wat wil je uitstralen)
-
wie is de klant (online en offline)
-
customer journey (de reis van je klant)
-
content en SEO
-
prijsbepaling
Je gaat anders kijken naar de kernwaarden van je bedrijf, naar wie jouw klant écht is, de klantreis (customer journey) van die klanten, je content en je prijsbepaling. Zodat je een sterk merk neerzet en een omzetboost creëert.
Je krijgt:
Eenmaal per maand komen alle deelnemers samen en worden deze onderwerpen intensief behandeld. Natuurlijk ga je na elke sessie met bruikbare, praktische tips én huiswerk naar huis, zodat je het geleerde gelijk in de praktijk kunt brengen.
Je gaat veel opsteken over marketing en zichtbaarheid, waardoor je omzet stijgt. Daarnaast krijg je:
-
3 individuele coachcalls waarin we volledig ingaan op jouw specifieke situatie;
-
E-mailondersteuning en feedback op bijvoorbeeld je nieuwe teksten, marketingboodschap en pitch;
-
Emergency coaching, voor als je even helemaal vastloopt;
-
Duidelijke hand-outs met theorie en praktijkoefeningen;
-
Een goed en opgepoetst LinkedIn profiel;
-
Volledige verzorging met koffie/thee en een overheerlijke lunch tijdens de live-dagen.
Kortom:
-
een training waar je direct mee aan de slag kan;
-
een certificaat "Profileren naar sterk merk";
-
heel veel inspiratie.
Kenmerken:
-
Soort: Leergang
-
Duur: 5 maanden
-
Klassikaal (1 x per maand)
-
Investering: € 2.995 (ex. btw)
Lees verder...

De trainer
Profileren naar een Sterk Merk wordt gegeven door Janke Papa. Na haar studie bedrijfskunde in Enschede ging Janke het marketingvak in. Inmiddels is ze alweer ruim 25 jaar werkzaam als marketeer.
"Het is een fantastisch vak; de ontwikkelingen gaan supersnel en er is geen standaardaanpak die voor élke ondernemer werkt. Elke klant is anders. En dat maakt mijn werk ontzettend leuk! Iedereen, en de wereld, is mooi en de moeite waard om te ontdekken. Dat is mijn drijfveer."
Dat onderscheidt Janke van veel andere marketeers en anonieme bureaus. Ze verdiept zich in haar deelnemers en ziet altijd ‘quick-wins’ en blijvende oplossingen voor betere zichtbaarheid.
Schrijf je in
In 2023 kun je nog 2 keer instappen in de leergang Profileren naar een Sterk Merk. De leergang duurt 5 maanden, waarbij de deelnemers 1 keer per maand samenkomen. De datum van de startsessies staat hieronder vermeld. Vervolgsessies worden in overleg met de deelnemers bepaald. Alle klassikale sessies vinden plaats bij Strandpaviljoen Zee & Zo in Petten aan Zee. Klik op de leergang van jouw voorkeur om je direct in te schrijven.
Startsessie 8 juni 2023
09u30 - 16u30
Startsessie 10 november 2023
09u30 - 16u30

Theorie, praktijk én implementatie
Ben je er helemaal klaar mee om keihard te werken zonder dat er verdere groei gerealiseerd wordt? Ben je bereid om je werkzaamheden op een andere manier in te delen en te focussen op dát wat voor jouw bedrijf belangrijk is? Wil je leren hoe je door inzet van online marketing makkelijker klanten aantrekt en wil je hierbij begeleid worden door een ervaren marketeer?
Tijdens deze leergang leer je hoe je eenvoudig een goed werkend online marketing systeem kunt implementeren, zodat je beter zichtbaar wordt. Hoe je als expert in jouw branche gezien kunt worden zodat klanten jou bellen in plaats van dat je uren moet zoeken naar nieuwe klanten.
Heb jij wel eens een workshop of training gevolgd en was je bij thuiskomst direct weer zo druk met van alles en nog wat dat je geen tijd had om het geleerde in de praktijk te brengen? Dat gebeurt niet als je de leergang ‘Profileren naar een sterk merk’ volgt.
We komen 5 keer een dag bij elkaar. Tijdens deze ‘live’ dagen krijg je veel theorie, die we direct uitwerken in praktische oefeningen, zodat je deze vervolgens gelijk in je bedrijf kunt implementeren. Zo behandelen we alles wat je moet weten om jouw bedrijf naar een zichtbaarder niveau te brengen en groei je in 5 maanden tijd, stap voor stap, naar een goed zichtbaar bedrijf.
Doordat er ook andere ondernemers aanwezig zijn bij de live-dagen leer je niet alleen veel van mij, maar ook van het sparren met de anderen. Aan de hand van praktijkoefeningen wordt het geleerde direct geïmplementeerd. Daarnaast krijg je oefeningen mee naar huis en zijn er individuele coach-calls waarbij we inzoomen op jouw persoonlijke situatie.
Wil jij ook:
-
steeds nieuwe klanten die bij jou komen omdat jij de expert bent;
-
meer omzet zonder harder te werken;
-
een online marketingsysteem dat voor jou werkt;
-
niet meer hoeven uit te leggen wat je doet, omdat iedereen dat gewoon weet;
-
inzicht krijgen in je doelgroep, zodat deze je online herkent en je hun kunt aanspreken in hún taal;
-
betere prijzen vragen;
-
offertes maken die direct worden goedgekeurd;
-
inzicht krijgen in de marketingkanalen die voor jou interessant zijn;
-
vooral doen waar je goed in bent en waar je blij van wordt?
Dan is ‘Profileren naar een sterk merk’ echt wat voor jou!
Het programma per dag:
Dag 1: Kernwaarden / wat wil je uitstralen
-
Wat onderscheidt jou van andere aanbieders in je branche?
-
Waarom doe je wat je doet en waar sta je voor? Wat is je Why? En wat zijn je kernwaarden?
-
Hoe vertel je dit op je website en bijvoorbeeld op je LinkedIn profiel?
-
Hoe hou je een marketingpitch waarmee je indruk maakt?
Dag 2: Wie is de klant (online en offline)
-
Wie is je doelgroep? Wie is je ideale klant?
-
Waar heeft deze klant behoefte aan?
-
Hoe ziet de klantreis (customer journey) eruit voor jouw klant?
-
Hoe bereik je deze klant zodat hij jou belt?
Dag 3: Gebruik customer journey (de reis van je klant)
-
Hoe pas je de verschillende marketingtools toe binnen je bedrijf?
-
Welke kanalen ga je inzetten in de verschillende fases van de klantreis en waarom?
-
Welke sociale media zijn voor jou geschikt?
-
Waar moet je het over hebben als je gaat bloggen, Linkedin’nen, Instagrammen?
-
Hoe werkt e-mailmarketing?
Dag 4: Content en Seo
-
Hoe schrijf je content die deze klant ‘over de streep trekt’?
-
Hoe zorg je ervoor dat je wordt gevonden door je ideale klant?
-
Hoe werkt zoekmachine marketing?
-
Hoe doe je een zoekwoordenonderzoek?
-
Wat is het verschil tussen seo en sea?
Dag 5: – Prijsbepaling
-
Hoe kom je los van het ‘uurtje-factuurtje’ principe?
-
Hoe kun je meer verdienen zonder meer te werken?
-
Welk onweerstaanbaar aanbod kan jij deze klant doen?
-
Hoe vul je op een goede manier je marketingpyramide zodat je voor elke potentiële klant een passend aanbod hebt?