top of page

We can come an end!

Hoe ga jij om met concurrentie? Hoe ver ben je bereid te gaan om jouw eigen einddoel te bereiken? Ga je in volle vaart vooruit en wals je over iedereen heen of ga je eerst op onderzoek uit en neem je de tijd om de beste strategie uit te werken, zodat je uiteindelijk als laatste overeind blijft staan?


Het zijn vragen die niet alleen de ondernemers onder ons dagelijks bezig houden. Helemaal niet nu in het najaar van 2022. Sterker nog: op dit moment zijn het vragen die alle inwoners van dit kleine kikkerlandje bezig houden. Op dit moment kent Nederland immers zo’n 17 miljoen bondscoaches, die ieder hun eigen strategie hebben uitgedacht om te zorgen dat Nederland Wereldkampioen voetbal wordt. En bijna allemaal weten we het beter dan de coach-der-coaches: Louis van Gaal.



Wij moeten eerlijk zijn: bij LimaBravo hebben we een voetbalhart en staat Louis van Gaal centraal. Al is het maar omdat wij minimaal 2 dagen per week werken vanuit Grand Café Louis van Gaal in het AZ-stadion. Ook vanmorgen zaten we weer – onder toeziend oog van deze grote held Louis - geconcentreerd te werken en inspirerende gesprekken te voeren met trainers. Ja, we geven het volmondig toe: wij houden wel van deze man. En ook zijn strategie staat ons wel aan. Of zoals hij het zelf het liefste zegt: “We can come an end. We need also luck!”.


En zo is het maar net! Je kunt een heel eind komen, maar hebt onderweg ook altijd wat geluk nodig. En dat geldt niet alleen voor het wereldkampioenschap of de voetbal. Dat geldt zeker ook voor ondernemen. Geluk kun je niet afdwingen, maar hoe je ermee omgaat natuurlijk wel. Hoe je met concurrentie omgaat, bepaal je ook zelf. In je eigen strategie.


Natuurlijk is het makkelijk om tegen concurrentie aan te trappen, maar als je er niet zeker van bent dat je de concurrentie (eenvoudig) kunt verslaan, heb je er veel meer aan als je eerst de tijd neemt om te luisteren, onderzoeken, observeren en vooral te leren. Leren van wat de concurrentie goed doet en vervolgens bedenken hoe jij dat met jouw strategie kunt overtreffen of verslaan. Waarin onderscheid jij je? Wat is jouw visie? Volg je hart en blijf bij je eigen verhaal.


Misschien vind je het makkelijker gezegd dan gedaan. Is het uitdragen van jouw eigen verhaal, zodat je sterk in de markt staat en jouw concurrentie ver achter je laat liggen, nog een uitdaging of kun je er nog wel wat hulp bij gebruiken. Ga dan naar ons trainingsoverzicht en schrijf je in voor een van onze inspirerende workshops, trainingen, masterclasses of leergangen. Want met wat hulp en expertise ook you can come an end!


PS: veel kijkplezier op 9 december en in de weken daarna! Wij zijn er klaar voor en zitten met oranje mutsen, t-shirts en sjaals op de bank. Jij ook?

2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page