top of page

Tijdcapsule

Heb jij wel eens nagedacht over waar je de meeste aandacht aan besteedt als het gaat om tijd? Besteed je weleens tijd aan het verleden? Aan de toekomst of ben je vooral bezig met het heden?


In juni 1944 werd onder een grote granieten plaat bij de ingang van de Amerikaanse begraafplaats in Colleville-sur-mer in Normandië een boodschap van Dwight D. Eisenhower begraven. In zijn heden begroef hij een boodschap, zodat wij in de toekomst – bij het opgraven en voorlezen van zijn boodschap op 6 juni 2044 - lering kunnen trekken uit de gebeurtenissen van het verleden. Een moment waarop het verleden, heden en de toekomst samensmelten. Een tijdcapsule.


Ook jouw bedrijf is een tijdcapsule.

De tijd die jij besteedt aan jouw bedrijf, jouw merk moet een samensmelting zijn van het verleden, het heden en de toekomst.


Dit natuurlijk wel in de juiste verhoudingen. Je moet niet 100% van je tijd bezig zijn met het verleden, noch met de toekomst.

We leven immers in het heden.

Maar zoals Jonathan Estrin (Amerikaanse filmproducent) al zei: de manier waarop we onze tijd besteden, is bepalend voor wie we zijn.



Alleen als je zowel aan het heden aandacht schenkt, als ook aan het verleden en de toekomst, kun je worden wie je wilt zijn. Kan je bedrijf worden wat je wilt dat het wordt.


Verleden Het verleden ligt al achter ons, maar komt met wijze lessen. Wijze lessen die we kunnen meenemen om te groeien. Om onze successen te herhalen. Successen waar je trots op bent en mag zijn. Maar vergeet de wijze lessen niet die je kunt halen uit de fouten die je hebt gemaakt. Uit de dingen die niet zo goed gingen. Hoe kwam het dat er iets fout ging? Wat had je beter kunnen doen? Hoe ga je ermee om als je in de toekomst weer in een vergelijkbare situatie terecht komt? Iedereen maakt fouten, maar groeien doe je alleen als je je fouten uit het verleden erkent en ervan leert, zodat je ze in de toekomst kunt voorkomen. Zonder verleden zou je niet staan waar je nu staat.


Toekomst Enkele visionairs daargelaten, kunnen we helaas (nog steeds) niet in de toekomst kijken. We hebben geen idee wat er morgen of over 50 jaar gaat gebeuren. We hebben geen glazen bol. Maar wat we wel hebben, zijn ideeën over hoe de toekomst eruit kan zien. We hebben een visie. Een visie over ons persoonlijke leven, over hoe de kinderen en kleinkinderen opgroeien, maar ook over waar ons bedrijf, ons merk straks staat.


Deze visie vormt de basis van concrete plannen, doelstelling en strategieën. Voor morgen en voor over 5 jaar of langer. Hoe scherper die visie, hoe sterker je creaties, hoe groter je zichtbaarheid. Waar besteedt jij de meeste aandacht aan? Want onthoud: de manier waarop je jouw tijd besteedt, bepaalt wie je bent. Wie en wat je merk is.


Kijk op ons overzicht van workshops, trainingen & masterclasses hoe LimaBravo je kan ondersteunen bij het verscherpen, versterken en vergroten van je visie, creatie en zichtbaarheid.


Zit er op dit moment niets voor je tussen? Blijf ons blog volgen en meld je aan voor onze nieuwsbrief, zodat je altijd als eerste op de hoogte bent van ons nieuwe aanbod.

17 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page