Locatie.
Denk jij wel eens na over je locatie? De locatie waar je woont en daar waar je werkt. Tegenwoordig zitten we allemaal vaak of vaker thuis te werken. Omdat de organisatie waar je voor werkt al tijden in “het nieuwe werken” gelooft. Omdat je toch vooral online bezig bent (als adviseur of eigenaar van een webshop). Omdat je tijd en/of geld bespaart door niet in je auto te hoeven stappen. Omdat je zo beter zijdelings op je kinderen kunt letten als ze uit school komen. Omdat het de nieuwe gewoonte is geworden na de corona-lockdowns of gewoon omdat je het fijn vindt.
Ook bij LimaBravo werken we vaak vanuit huis, maar toch vinden wij het ook belangrijk elkaar en onze samenwerkingspartners regelmatig in levende lijve in de ogen te kunnen kijken (zie blog Balans). Dus minimaal 2 keer per week komen we samen. Op locatie.

Niet zomaar ergens op een locatie. Op een locatie die voldoet aan onze wensen. Waar we in alle rust en geconcentreerd kunnen werken, maar waar we ook genoeg reuring om ons heen hebben om te worden geïnspireerd en gemotiveerd. Voor LimaBravo zijn de 3 pijlers Visie. Creatie. Zichtbaarheid. Voor onze werkplek zijn de 3 pijlers Locatie. Locatie. Locatie.
Pijlers waar ik voor het eerst mee in aanraking kwam toen ik in de jaren 90 als marketing manager werkte bij een landelijke makelaarsketen. Wat je als marketeer, verkoper of communicator ook bedacht, aan de basis van ieder pand stonden deze drie pijlers. Als de locatie niet goed was, werd het pand niet of moeilijk verkocht. Zo simpel was het. Zo simpel is het. En dat geldt natuurlijk niet alleen voor de makelaardij! Toen ik zo’n 15 jaar later met een vriendin een kleine keten aan koffiezaken begon in Amsterdam, stond ook daar de locatie centraal. Geen goede locatie betekende geen of te weinig omzet. Zoals bij iedere retailer en horecagelegenheid.
Sterker nog: ik denk dat voor elke organisatie locatie van groot belang is. Voor de zichtbaarheid. Het gaat namelijk niet alleen om het pand. Het gaat ook om de mens en/of het merk. Op welke locatie ben jij als mens, als ondernemer zichtbaar? Bij welke netwerkbijeenkomsten ben je wel of niet aanwezig, zowel in persoon als digitaal. Op welke locatie staat jouw stand of kraam bij die grote vakbeurs of dat belangrijke evenement?
Op welke locaties is jouw merk zichtbaar? Waar in het magazine wordt jouw advertentie of advertorial geplaatst? Op welke locatie sta je in de zoekresultaten van Google bij de voor jouw belangrijke zoektermen? Staat jouw product, dat je online verkoopt, wel opgenomen in Google Shopping? Is jouw website ook nog op andere locaties vindbaar? Oftewel: linken andere websites door naar jou?
Alles draait om Zichtbaarheid. Alles draait om Locatie. Locatie. Locatie. Hoe goed je ook bent in het uitdragen van je Visie. Hoe mooi, krachtig en onderscheidend je Creatie ook is. Als je niet op de juiste locatie aanwezig bent, is het moeilijk(er) je Zichtbaarheid te vergroten. Daarom starten wij binnenkort met onze leergang zoekmachine optimalisatie (SEO), waarna je de juiste tools in handen hebt om zelf je online locatie te verbeteren.
Geïnteresseerd? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze nieuwste workshops, trainingen en masterclasses!
Een overzicht van onze andere workshops, trainingen en masterclasses vind je hier.