Communicatie.
Kun jij je naam in Morse spellen? Beetje onverwachte vraag misschien, maar vandaag toch wel toepasselijk. Vandaag – 11 januari - is “Leer je naam in Morse dag”.

Op deze dag in 1837 werd de Morse code voor het eerst gepresenteerd aan het grote publiek, dus laten we eens teruggaan in de tijd waar Samuel Morse – terwijl hij op reis was - een brief ontving, waarin stond dat zijn vrouw was overleden tijdens de geboorte van hun 4e kind. Overmand door verdriet haastte hij zich naar huis. Daar bleek echter dat zijn vrouw al lang begraven was! De brief had er te lang over gedaan om hem op tijd te bereiken. Hij kon zijn vrouw geen laatste keer zien en stortte snikkend ter aarde.
Toen hij zijn tranen had gedroogd, stond hij op en besloot dat dit niemand anders zou mogen overkomen. Hij wijdde zich aan het uitvinden van een snellere, effectievere manier van communiceren over lange afstanden. De telegraaf werd geboren. Hij moest alleen nog een nieuwe taal uitvinden, die via de telegraaf verzonden kon worden en besloot alle letters van het alfabet om te zetten in korte en lange pulsen. En ja, je raadt het al: de Morse code zag het licht!
Altijd leuk toch, zo’n achtergrondverhaal. Een beetje storytelling, zodat je het beter kunt onthouden 😉Maar laten we vooral de kern van de zaak niet uit het oog verliezen: voor Samuel stond communicatie centraal. En zo is het maar net! Communicatie is belangrijk. Ook voor jou als ondernemer. Om zichtbaar te zijn en gehoord te worden. Vroeger communiceerde men op afstand via Morse. Praktisch. Duidelijk. Universeel. Nu zenden we onze communicatiesignalen voor een groot deel via het universele, wijde web de wereld in.
Morse code gebruiken we daar niet bij, dus hoe zorg je dat jouw communicatie ook nu praktisch en duidelijk is en de juiste ontvanger(s) op de juiste tijd bereikt? Welke tools kun je daar het beste voor gebruiken en hoe moet je die inzetten? De trainers van LimaBravo helpen je daar graag bij.
Op onze trainingspagina vind je een overzicht van alle trainingen, workshops, leergangen en masterclasses, die jij kunt gebruiken om jouw communicatie te stroomlijnen. Van storytelling tot smartphone fotografie, seo, communciatie & beïnvloeding en alles daaromheen en tussenin.
En om nog even terug te komen op de eerste vraag: ja, bij LimaBravo kunnen we onze naam in Morse spellen en dat doen we ook! Althans, onze initialen: . _ . . en _ . . . L en B. LimaBravo. Lekker Belangrijk.