Nathalie & Susanna
LimaBravo is opgezet door Nathalie Bosscha (marketingspecialist, businesscoach, procesbegeleider en auteur van "Zinderend Zuid-Afrika") en Susanna Klaver (uitgever, trainer, netwerker en auteur van "Daisy" & "Hoe schrijf je zakelijke blogs?"). Ze werken beiden vanuit een marketingachtergrond, zijn auteur en steken als zelfstandig ondernemer hun kop graag boven het maaiveld.
Zichtbaar worden is een proces dat voor sommigen lastig is, maar met eenvoudige tools en begeleiding is het voor iedereen haalbaar. Je bedrijf gaat groeien, je haalt meer omzet en je krijgt lol in jezelf op de kaart zetten. Wat kun je zelf doen? Welke processen doorloop je? Welke tools zijn er voorhanden? Nathalie en Susanna helpen je graag of schakelen hun netwerk van experts in voor het allerbeste resultaat.

Susanna over Nathalie Bosscha
Nathalie moet altijd worden uitgedaagd om haar interesse te kunnen behouden. Voor haar start een uitdaging met het hebben van een visie. Zien welke mogelijkheden er zijn. Zowel privé als zakelijk. Je hart gaat sneller kloppen en je hersenen beginnen te draaien. Het hoeft niet perse haar eigen visie te zijn. Ze kan ook erg geïnspireerd raken door de visie van anderen. Als die visie eenmaal door haar bloedbanen stroomt en dus volledig door haar is geadopteerd, begint ze te creëren.
Nathalie is opgeleid als marketingstrateeg en is hier haar loopbaan ook mee begonnen. In de zogenoemde corporate wereld. De financiële wereld van banken en verzekeraars. Zoals ze zelf zegt: “Daar heb ik heel veel geleerd. Niet alleen over waar ik goed in ben en wat ik leuk vind, maar ook zeker wat ik niet leuk vind!”
Een nieuwe start
Na een jaar of zes besloot ze voor zichzelf te beginnen. Ze schreef zich in als zelfstandige, ging verder als consultant in de marketing & communicatie en kwam op deze manier met veel verschillende soorten organisaties, persoonlijkheden en branches in contact. In 2010 nam ze de volgende, enigszins rigoureuze, stap. Ze was weer op zoek naar inspiratie en nieuwe uitdagingen.
Met een vriendin begon ze een keten van koffiezaken/lunchrooms in Amsterdam - coffee@last. Nog geen jaar later hadden ze twee succesvol draaiende vestigingen en plannen om door te stomen naar twintig. Zo kwam ze tot de ontdekking dat ze een typische meewerkende voorman is. De combinatie van het bedenken en uitwerken van bedrijfsplannen in een overvolle markt (visie.) via het fysiek in de zaak meewerken en heerlijke lunchrecepten bedenken en de perfecte koffies serveren (creatie.), tot het bijhouden van de socials, website en andere marketingactiviteiten (zichtbaarheid.). “Wat leerde ik weer veel en wat was het een fantastische tijd. Eén ding wist ik nu zeker: ik ben gemaakt voor het MKB!”
Het Afrikaanse avontuur
Helaas moest haar vriendin zich vanwege persoonlijke omstandigheden terugtrekken en Nathalie ging alleen verder. Na ruim vijf jaar kwam bij Nathalie de roep om verandering, inspiratie en nieuwe uitdagingen weer om de hoek kijken, dus begon ze aan haar volgende avontuur. Ze verkocht de koffiezaken en opende een safarilodge in Zuid-Afrika. Midden in de wildernis in Limpopo; een provincie grenzend aan het Krugerpark. In de ogen van velen een avontuurlijke, grote stap. Voor Nathalie een kans om haar sterke behoefte op zoek te gaan naar datgene wat ze nog miste, te vervullen. Ze wist nog niet precies wat het was dat ze miste, totdat bleek dat ze het meeste plezier haalde uit het (opnieuw) leren en haar kennis en ervaringen over te dragen aan anderen.
Ze kreeg gasten van over de hele wereld (meer dan 50 verschillende nationaliteiten en culturen) en bloeide op wanneer ze hen nieuwe dingen kon leren over de fantastische natuur, de Zuid-Afrikaanse cultuur of het runnen van een lodge, of als ze ervoor zorgde dat er een glimlach om iemands mond kwam als hij of zij een zware reis had gehad. “Ik durf echt te zeggen dat ik daar mijn roeping heb gevonden. Mijn ware inspiratie. Mijn visie: leren en laten leren. Waarbij theoretische achtergrond van belang is, visie aan de basis staat en zichtbaarheid het doel is.”
Haar avonturen in Zuid-Afrika heeft ze vastgelegd in het boek “Zinderend Zuid-Afrika”. Daarnaast is ze als zzp-er actief als business consultant en marketingadviseur voor onder meer MundoVini [experts in exquisite wines] en Wonen als Thuis. Aan haar roeping geeft ze nu gehoor met LimaBravo.